بزرگان علم ، هنر ، فلسفه ، سیاست و ...

تیموثی دونالد کوک یا تیم کوک (زادهٔ اول نوامبر ۱۹۶۰، درموبیل ایالت آلاباما در آمریکا) مدیر عامل اجرایی و عضو هیئت مدیره شرکت اپل است.

فعالیت حرفه‌ای

پیش از اپل:

کوک در سال ۱۹۸۲ فعالیت خود را از مدت آی‌بی‌ام آغاز کرد و تا ۱۹۹۴ به مدت ۱۲ سال در آن مشغول بود. پس از آن ۴ سال به عنوان مدیر ارشد عملیاتی در بخش فروش در اینتلیجنت الکترونیکس کار کرد. در ۱۹۹۸ نایب رئیس بخش مواد در کامپک شد.

ورود به اپل:

کوک در مارس ۱۹۹۸ به اپل پیوست و در ۲۴ اوت ۲۰۱۱، بعد از استعفای استیو جابز رسماً مدیر عامل جدید این شرکت شد. نخستین مسئولیت وی مدیریت عملیات «روزانه» به عنوان نایب رئیس، در این شرکت بوده‌است. در سال ۲۰۱۲، یک میلیون سهام اپل به او اهدا شد. تیم کوک یکی از مدیران با بالاترین دستمزد در دنیا است.


مجموع حقوق و پاداش آقای کوک در سال ۲۰۱۵، ۱۹ میلیون و ۵۰ هزار دلار آمریکا و در سال ۲۰۱۶، ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار بوده‌است. البته این تمام درآمد آقای کوک از شرکت اپل نبوده و او در سال ۲۰۱۶ بابت فروش سهام خود ۱۳۶ میلیون دلار به دست آورده‌است.

کل دارایی او ۷۸۵ میلیون دلار است

در آوریل ۲۰۱۲ مجله تایم، تیم کوک را به عنوان یکی از ۱۰۰ انسان تأثیرگذار در دنیا معرفی کرد. از تیم کوک به عنوان نابغه پشت استیو جابز یاد می‌شود.

کوک دارای مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه دوک و مهندسی صنایع از دانشگاه آوبرن است.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط گلس‌دور، کوک با کسب امتیاز ۹۷٪، محبوب‌ترین مدیر جهان در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. کوک در این نظرسنجی بالاتر از افرادی چون لری پیج، اریک اشمیت و لری الیسون قرار گرفت.

تیم کوک به ورزش‌هایی چون کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک علاقه دارد. او فعالیت‌هایش را هر روز از ساعت ۴:۳۰ شروع می‌کند.

در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۴ وی با نگارش نامه‌ای در بلومبرگ همجنس‌گرایی‌اش را علنی کرد و نگاشت که همجنس‌گرایی از یکی از بهترین هدایای خداوند به وی بوده‌است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی