بزرگان علم ، هنر ، فلسفه ، سیاست و ...

سر اندرو جان وایلز (متولد ۱۱ آوریل ۱۹۵۳))است. او ریاضی‌دان انگلیسی و استاد محقق انجمن سلطنتی دردانشگاه آکسفورد است.

زمینه تحقیق تخصصی وی تئوری اعداد است.

او دارای لقب سلطنتی سر است. علت عمده شهرت وی اثبات قضیه آخر فرما است که به خاطر آن برندهٔ جایزه آبل سال ۲۰۱۶ شد. ویلز افتخارات زیاد دیگری نیز کسب کرده است.

زندگی‌نامه

وایلز مدرک کارشناسی ریاضی خود را در سال ۱۹۷۴ از مرتون کالج آکسفورد و مدرک پی‌اچ‌دی خود را در ۱۹۸۰ از کلیر کالج کمبریج دریافت کرد. در سال ۱۹۸۲ به دانشگاه پرینستون رفت و بر روی تعدادی مسئله در نظریه اعداد کار کرد که در نهایت او را به سوی حل قضیه آخر فرما هدایت کرد که از سده هفدهم میلادی اثبات نشده باقی‌مانده بود. او هفت سال بر روی برهان خود برای قضیه آخر فرما وقت گذاشت. حل این قضیه در سال ۱۹۹۳ برای نخستین بار اعلام شد. اما فرایند حل آن قضیه در نهایت در سال ۱۹۹۵ و با همکاری ریچارد تیلور تکمیل گردید. وایلز برای اثبات این قضیه جایزه ولف (۱۹۹۵–۹۶) را دریافت کرد.

مهاجرت به استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید

اخذ ویزای استرالیا در کوتاهترین زمان ممکن

تداوم نسل سپید با سالها تجربه در زمینه ی مهاجرت از طریق ویزای اسکیل ورکر شما را در پروسه ی مهاجرت یاری می کند. هدف ما رضایت شما متقاضیان عزیز و اخذ ویزا برای شما در کوتاهترین زمان ممکن می باشد . ویزای اسکیل ورکر تمام سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد تا موکلین در سریعترین زمان ممکن ویزایشان را دریافت و به هدف خود یعنی مهاجرت به استرالیا برای زندگی بهتر دست یابند . همین حالا می توانید با موسسه تداوم نسل سپبد تماس بگیرید و مشاوره کنید و با خیالی آسوده پرونده ی مها جرتی خود را به ما بسپارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی